Wannes in ‘La dernière gare du monde’

Op zijn laatste CD, “in de maat van de seizoenen”, zingt Wannes van de Velde:
Op ‘nen trein moest ik nie’ wachten,
ik ging nieverans naartoe,
en de zweerden van d’horloge
wezen gene rendez-vous.
En de regen van de lente
kletste neer zonder lawijt
op la dernière gare du monde
aan het einde van de tijd.
Twee maand geleden heb ik nog met zijn vrouw gebeld. Hij was wat beter, het was heel slecht geweest. Ik moest hem een gunst vragen. ZIjn echtgenote heeft het hem gevraagd, het was OK.

Dit artikel is verplaatst naar HIER

3 Reacties op “Wannes in ‘La dernière gare du monde’

  1. Knappe foto’s van onze stadsheld in zijn jonge jaren. Hij mist op dat moment precies nog die overtuiging, die zelfzekerheid die hem zo typeert…

  2. Ik zag nog in de week een reportage van hem op tv. Zo lief, zo open, wat een talent, wat een gemis.

  3. ik heb zelf geen plaatjes van de Wannes, maar wel een cdeetje waarop het liedje staat van ‘de Jeeeef e maj een chick gerefuseet’ , prachtig, grappig, plezant om naar te luisteren.

Geef een reactie

