De Route Nationale 7 van Charles Trenet

Tijdens de trip over de RN7 spelen we regelmatig 2 CD’s van Charles Trenet. Ik heb nooit kunnen denken dat ik ooit nog eens geboeid zou raken door zijn muziek. De man straalt het optimisme van na de 2de wereld oorlog uit. Met vakantie gaan ligt voor steeds meer mensen binnen de mogelijkheden. De groei en sociale vooruitgang zullen doorgaan tot begin jaren 70. Daarna wordt er steeds meer stukjes van het welzijn van steeds meer mensen afgeknabbeld.

Dit artikel is verplaatst naar HIER

 

 

6 Reacties op “De Route Nationale 7 van Charles Trenet

  1. John Moussiaux

    Mooi
    Maar ik mis kleur
    Het leven in kleur is altijd mooier vooral in ’t Zuid…

  2. prachtig reisverslag ! zoals altijd bij je reportages zorg je voor een persoonlijke invalshoek, nu N7.

  3. Hoi John, je hebt gelijk dat foto’s er in kleur (dikwijls) mooier uitzien. Ik heb deze reis geprobeerd een eerlijk beeld van de reis op te hangen en dan heeft zwart-wit het voordeel dat het meer over de essentie gaat. Uiteindelijk maak ik me na deze reis geen illusies meer, de waarheid bestaat niet en zowel in kleur als in zwart-wit creëren we met onze foto’s, onze eigen wereld die ver van de werkelijkheid staat

  4. plezant op t’rot zijn met flash

  5. Ik vind zwart/wit wel passen bij de sfeer van “de tijden van weleer” (rijmelarij not intended).

    😉

  6. Ik vind het gewoon prachtig om met jou op reis te gaan, Flashke 🙂

    Met kleurenfoto’s zou het een heel andere reis worden en veel minder persoonlijk, vind ik…

Geef een reactie

