Via N7 naar La Provence en Côte d’Azur

We waren helemaal niet van plan om langs les États-Unies te rijden. De tijd dat we naar Amerika opkeken is lang voorbij. Maar zonder het te beseffen hadden we ons hotel in deze wijk van Lyon geboekt. 30 woonblokken zijn hier versierd met muurschilderingen. Kunst kan dan misschien de wereld niet redden, maar de blokken-wijk voelt hierdoor wel minder bedreigend en menselijker.

Dit arikel is verplaatst naar HIER

7 Reacties op “Via N7 naar La Provence en Côte d’Azur

  1. …maar toen in Nice, had je misschien toch beter doorgewandeld naar de Negro. Ik was ook in de meeting en had het je toch doorverteld…

    Wij vertrekken overmorgen voor een fietsvakantietje naar Nunspeet. Ja hoor in NL…fietsen door Kruller Moller en de Hoge Veluwe. Benieuwd wat dat zal geven.

    Bart

  2. Als fervente Zuid-Frankrijk toerist én autostrade gebruiker winst ik niet wat ik gemist had … tot vandaag !

  3. Ik spaar veel geld uit met jouw reportages…
    ….kom vooral niet terug en ga verder….
    wow effect wordt steeds moeilijker te verdragen.

  4. Al het boek ‘Langzaam door Frankrijk’ gekocht? Daar staat de hele slow travel-route over de Nationale 7 in beschreven.

  5. @ Peter. Ja het is een fantastisch boek. Ik heb het tijdens de voorbereidingen ontdekt. Het was de bedoeling in het eerste van de drie delen een link naar Langzaam door Frankrijk te plaatsen. Maar ik ben het schijnbaar vergeten.

  6. Je foto’s zijn trouwens ronduit schitterend. Echt het N7-gevoel!

  7. Jo Van de Vijver

    Echt boeiende reportage met mooi getinte foto’s.
    Dit is een project dat ik ook eens had willen doen.
    Inderdaad ook naar aanleiding van dat boekje ‘Langzaam…’

Geef een reactie

