Fotograferen met een Agfa Isoly Junior

De plastic Holga en Diana fototoestellen zijn in. Ze zijn duurder maar niet beter dan een gewone wegwerp camera. Toch spreken die toestellen me aan. Voor 5€ lag in de vitrine een Agfa Isoly Junior, een voorvader van de huidige hype toestellen. Die kon ik niet laten liggen. Voorlopig herkennen de meesten dit nog als een fototoestel, de groep die hiermee nog gefotografeerd -heeft of gefotografeerd -is, wordt steeds kleiner. Wie heeft er al ooit een rolfilm op een fototoestel geplaatst of zelfs maar gezien?

Dit artikel is verplaatst naar HIER

 

 

8 Reacties op “Fotograferen met een Agfa Isoly Junior

  1. Allemaal meegemaakt ! Ouder worden heeft anders maar weinig voordelen maar je hebt een stukje (camera)geschiedenis mogen beleven !

  2. hilde Walbers

    OOK ALLEMAAL MEEGEMAAKT.HEB NOG HOPEN KLEINE FOTOTJES DIE MEN MOEKE GEMAAKT HEEFT EN BEWAAR HAAR ORIGINEEL BOXKE ALS EEN KOSTBAAR SOUVENIR

  3. Been there, done that. Mijn eerste toestel was zelfs nóg ouder! Maar effe rechtzetten : dit is GEEN box-ke!!! maar een gewone meetzoeker-camera. (Dit ten behoeve van de muggenzifters.) :-)))

  4. Gisteren nog zo’n Isoly op ’n rommelmarkt gezien, met tasje en al… grappig…
    En ik heb dat ook nog wel gedaan, maar dan met een oude Balda, zo’n balgbeestje… waar je door zo’n verschrikkelijk vaag zoekerke moest proberen te raden wat je nu zag… 🙂 Aan ene kant had-ie dan nog zo’n inklapbaar soort ‘vizier’ – zoeker zou je dat niet kunnen noemen…. ale, heeft-ie, eigenlijk… want ik heb dat beestje nog steeds 🙂 Ik ben er toen zelfs in geslaagd om daar ’n paar helemaal niet zo slechte portretten mee te trekken.
    Hij heeft wel een dubbel nummergaatje – met een wijs schuiverke ervoor om het licht af te schermen als je niet moest doordraaien. 🙂

  5. Je mag trots zijn om zo’n toestelleke in je bezit te hebben. Ik vind dat het resultaat wel meevalt.

  6. offermans anny

    Ik heb die toestellen nog verkocht en gezorgd dat er
    goede fotos mee gemaakt werden,maar dat moet ik jou niet aanleren.
    groetjes Anny

  7. Dag opa ik vint de fotos heel mool

  8. ik heb ook zo,n foto toestel met flitser appart in een tasje
    de agfa clicks
    uit de oudelijke woning gehaald toen me vader was overleden op 13.04 .2010 foto toestel zit in een bruin lederen tasje en de flitser zit in een bruin etui heb geen idee hoe oud het is maar volgens mij zijn er mijn baby foto,s mee gemaakt en aangezien ik al wat jaartjes mee loop hahahahaha maar is een mooie herinnering aan me ouders

Geef een reactie

