Graffiti

Ik was eerlijk geschokt als ik zag dat graffiti nu als publiciteit gebruikt worden. Waar is het respect voor de graffiti kunstenaar?

Klik op de onderstaande foto’s om ze te vergroten

Bij graffiti heb ik het niet over Tags. Er zijn misschien omstandigheden waar het te verdedigen is, ik ervaar het als vandalisme. Maar zoals ik reeds toonde in mijn reportage over surrealistisch Doel of het werk van Banksy is graffiti soms echt wel het bekijken waard.

Het is een vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid en die moet de commercie niet inpikken.

Geef een reactie

