Feest van de Sociale Politiek in de Roma

Ik lijd aan verkiezing-itis, een soort koude-verkiezingskoorts als gevolg van politieke oververzadiging. Toch heb ik me laten verleiden om met mijn camera wat sfeerbeelden te schieten. Daarbij moet ik eerlijk toegeven dat ik ook wel een beetje benieuwd ben of Janssens en De Wever gaan scoren of afgaan.

Zaal Roma, hier stonden ooit ‘The Kings Kinks’ op het podium.

Drummen aan de ingang.

Gratis ‘wereld’hapjes voor iedereen.

1300 aanwezigen.

Lili Mbuyi interviewt luchtig de kandidaten.

Meyrem Almaci zegt dat het combineren van gezin en job niet altijd evident is.

In Antwerpen opgenomen video’s leiden de onderwerpen in. De avond is perfect georganiseerd.

Iedere kandidaat krijgt evenveel tijd om te antwoorden.

Voor mij maakten Annemie Turtelboom en Peter Mertens de meeste indruk in de door Lex Moolenaar gemodereerde debatten.

Een van de toeschouwers neemt het niet dat Patrick Janssens en Bart De Wever niet zijn komen opdagen en vervangers sturen. Spijtig dat hij geen micro kreeg want hij was achter in de zaal niet te verstaan. Even later wordt hij weggeleid.

PJ is verontschuldigd omdat vanavond zijn vrouw met baby naar huis komen. Schattig denk ik, heel wat vrouwen en hier en daar een man, zullen zich gesteund voelen als zij de volgende keer thuisblijven omdat een van de kinderen plots ziek is.

Langs de andere kant, wat zou de reactie zijn moesten Meyrem Almaci of Annemie Turtelboom wegens familiale omstandigheden niet gekomen zijn?

De Antwerpse verkiezingen beginnen steeds meer op de Amerikaanse presidentsverkiezingen te lijken. Het lijkt of het op 14 oktober alleen maar over 2 kandidaten gaat met één kandidaat die zich als familieman profileert. Eerst met baby op de omslag van het ‘Patrick’ blad, nu dit. Misschien heb ik iets gemist, was ik de ISO van mijn camera aan het instellen maar van de tweede ‘titaan’ hoor ik alleen dat hij niet komt. Terwijl ik hoor dat DeWever niet komt, schiet me Romney te binnen met zijn uitspraak over de 47% die toch maar profiteert en voor hem niet belangrijk is.

Arbi El Ayachi met kandidaten Meyrem Almaci, Annemie Turtelboom, Philip Heylen, Peter Mertens, Monica De Coninck en ??? Ik zal weer met mijn camera aan het frutselen zijn geweest, fotograferen en luisteren lukt niet altijd even goed, ik heb geen idee en is ‘ersatz’ waardevol als je ‘the real thing’ verwacht?

Optreden van de ‘A-Kids’, ze komen in wisselende groepjes op het podium.

Het publiek uit bij verschillende onderwerpen zijn mening door wel of niet te klappen. Het debat heeft door het ontbreken van de twee kandidaat burgemeesters veel van zijn aantrekkingskracht verloren en er komen steeds meer lege zitplaatsen in de zaal.

Wel steeds meer volk in de foyer dat zijn eigen debatten voert.

6 Reacties op “Feest van de Sociale Politiek in de Roma

  1. Je bent niet de enige die verschijnselen van verkiezing-itis begint te vertonen 🙂 Ik volg de circus op TV – misschien wat eenzijdig maar met wat fantasie kan ik wel de gaten opvullen…

    Ondanks ‘gefrutsel met de camera’ zitten in jouw tekst toch wat mooie rake klappen 🙂 Alweer prima werk!

  2. met je verslag heb ik de sfeer kunnen opsnuiven, Luc, bedankt; ik kon er deze keer niet bij zijn

  3. Het zijn de kinKs niet de kings, die hadden mij trouwens meer geïnteresseerd dan heel dat politieke circus. De deelnemers zijn misschien dan wel master debaters en cunning linguists, mij kunnen ze niet overtuigen.
    Misschien moeten ze volgende maal hun teksten maar eens gaan halen bij Ray Davis.
    Mooie sfeerbeelden trouwens van een mooie maar moeilijke locatie.

  4. He F2, je hebt gelijk, tikfout het zij idd The Kinks

  5. ‘Nie met mij’……….
    Opletten Luc !:François is én blijft een Podiumbeest van voor de tijd vn Woodstock hé !!
    Hem nieks wijs maken
    Mooi fotoreportage vol sfeer !!

Geef een reactie

