Betoging Voor Palestina

Betogingen voor een Islamitisch land zijn we in Antwerpen niet gewoon. Maar Israël gebruikt zoveel geweld dat de andere kant uitkijken voor velen geen optie meer is. Dat heeft niets met godsdienst te maken, wel met menselijkheid.

R0011827

Kinderen houden spandoeken vast met: “You don’t need to be Muslim to standup for Gaza. You just need to be human.” en “Stop killing children from Palestine.” en  “België doorbreek de stilte, stop de genocide.”

R0011831

Er moet een steward zijn voor elke 10 deelnemers. Ze zijn doeltreffend.  De overval wagens van de politie moeten niet ingrijpen.

R0011833

R0011830

 

R0011845

De meeste deelnemers zijn moslims…

R0011847

 

…waaronder veel vrouwen met kinderen

R0011853

R0011855

Dirk van Duppen (zie foto) van PVDA en Ivo Janssen van ROOD  zijn de enige politici die ik ontmoet.
Mark De Quidt is zo vriendelijk me erop te wijzen dat ik de politici die op het podium stonden, Karim Bashar, Mohamed Chebaa en Ikrame Kastit over het hoofd gezien heb. Ik zal proberen me de volgende tot voor het podium te wringen.:-))

R0011862

R0011870

R0011871

R0011892

Ik schat dat er zeker 500 deelnemers zijn, sommigen spreken zelfs van 700.

R0011895

 

 

5 Reacties op “Betoging Voor Palestina

  1. Koen Calliauw

    Nog maar eens een boeiende reportage, Luc. En snél gepost ! Tussen de zeer weinige politici zag je tussen alle luidruchtige verontwaardiging Mie Branders niet.(PVDA-gemeenteraadslid) Ik gaf haar een hand, dus ze zal het wel geweest zijn. Maar ogen op de rug heeft niemand…

  2. Ja Koen, Mie heb ik gemist. Spijtig want dat is een toffe.

  3. goede weergave van het gebeuren Luc.

  4. betoging voor een goede zaak, waar nadien veel kritiek op kwam????

  5. Wat zou ik hier graag aan meegedaan hebben,sta volkomen achter deze actie.(als Zeeuwsvlaamse!)Tof dat jij erbij was en deze reportage maakte!

Geef een reactie

